Baby og børnekiropraktik

Skånsom og blid behandling til de mindste

Alle, som har stået med et barn, der er ramt af forskellige låsninger, kan nikke genkendende til, hvilken frustrerende og hjerteskærende situation det er. Når det kommer til vores børn, så er kun det bedste godt nok – og det gælder naturligvis også de behandlinger, som de eventuel skal igennem. Her hos Rosengården Kiropraktik er tryghed det vigtigste, når du besøger klinikken sammen med dit barn. Vi tilbyder kun skånsomme og blide behandlinger til børn, så i med god ro i maven kan komme på besøg hos os. Hvis du har den mindste tvivl eller sidder med nogle spørgsmål, så må du endelig ringe til klinikken, så vi kan hjælpe og vejlede dig i forhold til vores behandling af dit barn. Baby- og børnekiropraktik er et af vores specialområder på klinikken, og du er derfor sikret professionel behandling med mange års erfaring bag sig. Vi ønsker, at I skal have en god oplevelse hos Rosengården Kiropraktik. Hvis du leder efter en kiropraktor til børn i Odense, så læs mere her på siden.

Årsagerne til eventuelle låsninger i leddene

Børn kan desværre ikke se sig undtaget fra låsninger af leddene (biomekaniske dysfunktioner) i bevægeapparatet. De kan ligesom voksne opleve smerter og ubehag på baggrund af vidt forskellige og individuelle årsager. Hos de helt små kan det bl.a. skyldes en vanskelig eller lang fødsel, kejsersnit eller en langvarig og skæv stilling i sidste del af svangerskabet. Senere i livet kan årsagen være fastlåsninger i forbindelse med et slag eller fald under sport eller anden aktivitet. Uanset årsagen, så vil vi gerne hjælpe jer med den rigtige behandling. Da børn har andre proportioner end voksne samt er på et andet stadie i deres knogleudvikling, så foregår behandlingen heraf også anderledes. Det betyder, at behandlingen er meget mere nænsom og blid hos børn end hos voksne, og derfor vil den også foregå meget rolig og uden de store bevægelser.

Hvordan kan vi hjælpe dit barn?

Der kan være rigtig mange årsager til, at dit barn har brug for at få hjælp af en kiropraktor. Vi oplever ofte, at de hyppigste udfordringer i forbindelse med behovet for behandling er kolik, sutte- og ammeproblemer, ryg- eller nakkespændinger, skævt baghoved, tungebånd samt KISS-syndrom og KIDD-syndrom. Årsagen hos jer kan naturligvis også være en helt anden, og det hjælper vores dygtige kiropraktorer også med. En baby- eller børnekiropraktorbehandling foregår således, at barnet gennemgår en grundig undersøgelse, og hvis der findes låsningerne, så foreslår vi en kiropraktorbehandling. Det er op til jer, hvorvidt I vil tage imod vores forslag om behandling. Vi har desuden et tæt samarbejde med børnefysioterapeuter, børneergoterapeuter og sundhedsplejerske, som vi ofte indgår i et team omkring barnet med. Hvis I har spørgsmål hertil, så skal i altid bare spørge.